Tworząc sklep internetowy należy wziąć pod uwagę kilka aspektów. Unikając wymienionych przez nas błędów, takich jak kopiowanie treści od hurtowni czy brak różnorodności płatności, zwiększamy szanse na sukces.
Sklep internetowy – na co zwrócić uwagę przy tworzeniu?
Jeśli właśnie jesteś na etapie planowania tworzenia własnego sklepu internetowego, to świetnie się składa. Prowadzenie sprzedaży internetowej produktów może być oparte na kanałach sprzedażowych, np. Allegro, a także własnym sklepie. Sprzedając na marketplace nie mamy do końca stabilności, ponieważ mogą zmienić się zasady, a nasze konto zostanie zablokowane. Dlatego posiadanie swojego sklepu może okazać się kluczowe.
Tworzenie sklepu to ekscytujące przedsięwzięcie, ale może być niestety pełne pułapek, które wpłyną na obniżenie późniejszej sprzedaży. Poniżej przedstawiamy błędy w sklepie internetowym dropshipping, których staraj się unikać:
- skopiowanie 1:1 zdjęć, opisów i tytułów od hurtowni,
- udostępnienie płatności tylko przelewem tradycyjnym,
- brak podstawowych informacji o sklepie na stronie,
- brak regulaminu i polityki prywatności.
Błędy w sklepie internetowym, które należy unikać
Kluczem do tego, jak zwiększyć sprzedaż w naszym sklepie może okazać się stosowanie unikalnych zdjęć, opisów oraz tytułów, które zawierają słowa klucz. W przypadku skopiowania tych rzeczy od hurtowni, wyszukiwarka może potraktować nas jako duplikację i umieści nisko w wyszukiwaniach. Tym samym stracimy szansę na zdobycie nowych klientów.
Kolejnym ważnym elementem są płatności. Udostępnienie szybkich płatności, np. przelewu natychmiastowego lub płatności BLIK, sprawi, że więcej zamówień może zostać opłaconych. Często zamówienia składane są spontaniczne, a wydłużona płatność poprzez przelew tradycyjny może sprawić, że klient się rozmyśli. Ponadto powinniśmy mieć także możliwość opłacenia zamówienia kurierowi przy odbiorze.
Sklep internetowy nie może obejść się bez regulaminu i polityki prywatności, jest to podstawa. Jeśli się na tym nie znamy, powinniśmy zlecić to specjaliście. Przepisy się zmieniają, więc ważne, aby na bieżąco aktualizować te dokumenty. Ponadto na stronie umieśćmy podstawowe informacje o naszej firmie, kontakt, informację o reklamacjach i zwroty.