Zastanawiasz się nad założeniem własnego sklepu internetowego? Dowiedz się czy to dobry pomysł oraz jakie są różnice między sprzedażą na marketplace, a swoim sklepie. Artykuł przedstawia. co możesz tracić poprzez sprzedaż wyłącznie na platformach sprzedażowych.
Strategia sprzedaży – sklep internetowy, a marketplace
W obecnych czasach handel poprzez internet rozwija się w niesamowicie szybkim tempie. Warto, więc zastanowić się, czy nie opłaca się posiadać własny sklep internetowy. Nie musimy przy tym rezygnować ze sprzedaży na różnych platformach sprzedażowych, typu Allegro, Empik, czy też Arena.
Sprzedaż na marketplacach może niestety wiązać się z kilkoma minusami, które pokazują, że posiadanie swojego sklepu online, może byś niezwykle korzystne. Są to m.in. następujące czynniki:
- oddanie klienta,
- uzależnienie od polityki marketplaców,
- prowizje od sprzedaży,
- brak stabilności.
Własny sklep internetowy – czy to dobry pomysł?
Zastanawiając się, jak sprzedawać i porównując marketplace ze swoim sklepem, zauważymy, że sprzedając na zewnętrznych platformach, oddajemy kontrolę nad klientami. Co to tak naprawdę oznacza? Tracimy możliwość wysyłania do klientów informacji marketingowych oraz dosprzedawania kolejnych produktów.
Ponadto zmiany w regulaminach marketplaców mogą znacząco wpływać na sprzedaż. Czasem tracimy dostęp do konta z błahego powodu, a tym samym tracimy potencjalnych klientów, a także czas, który poświęciliśmy na doskonalenie naszego konta marketplace. Sklep internetowy jest przy tym własnością, na którą to my mamy realny wpływ. Możemy rozwijać go według własnych celów i potrzeb.
Nie zapominajmy również, że platformy sprzedażowe pobierają często spore prowizje od sprzedaży. Posiadając własny sklep internetowy możemy przeznaczyć je na reklamę sklepu i działania związane z budowaniem własnej marki.