Prowadzenie biznesu online, wymaga od nas stosowania skutecznej strategii sprzedażowej. Sprawdź czy polityka najniższych cen jest odpowiednim rozwiązaniem, a także w jaki inny sposób można przyciągnąć klientów do siebie.
Polityka najniższej ceny – zagrożenie
Jednym z bardziej ekscytujących momentów, podczas prowadzenia biznesu, jest ustalanie cen produktów lub usług. W handlu internetowym, gdzie występuje naprawdę duża konkurencja, ustalenie odpowiednich cen, może okazać się kluczowe. Głównym elementem na jaki klienci zwracają uwagę podczas dokonywania zakupów, jest właśnie cena produktu. Odpowiednia polityka cenowa, może pomóc więc w powiększeniu zysków.
Wspomniana wcześniej ogromna konkurencja sprawia, że wielu sprzedawców decyduje się na wprowadzenie strategii, jaką jest polityka najniższej ceny. Liczą przy tym na przyciągnięcie nowych klientów. Jednak czy to najlepsza opcja? Takie podejście może prowadzić do wojny cenowej. Sprawia ona, że obniżamy marżę, a to może zaszkodzić długoterminowej rentowności biznesu.
W jaki sposób można przyciągnąć klienta?
Warto zastanowić się nad innymi czynnikami, które mogą mieć wpływ na decyzję zakupową klienta. Często odpowiednie zdjęcie, tytuł lub opis, wyróżniające się na tle konkurencji może sprawić, że to właśnie u nas klient dokona zakupu. Mimo, że być może u nas będzie kilka złotych drożej. Produkt zaprezentowany w sposób atrakcyjny może zyskać w oczach klientów. Pamiętajmy jednak, aby pisać prawdę i nie zakłamywać rzeczywistości, ponieważ takie ruchy doprowadzą do negatywnych opinii i częstych zwrotów.
Jako przykład można podać branżę modową. Po analizie zauważymy, że zdjęcia i wideo prezentujące produkt w korzystnym świetle, a także szczegółowe opisy materiałów i wykonania, mogą sprawić, że klienci chętnie zainwestują więcej w jakość.
Wnioskiem, płynącym z tego wszystkiego, jest więc to, że polityka najniższej ceny może być skutecznym narzędziem, ale nie zawsze prowadzi do sukcesu, szczególnie w długotrwałym okresie czasu. Ważne jest, abyśmy w sposób świadomy podchodzili nie tylko do ceny, ale także do prezentacji oferowanego asortymentu.