Wiele osób zadaje sobie to samo pytanie: dropshipping czy warto? Opinie w internecie są podzielone i jestem w stanie zrozumieć każdą ze stron. W tym artykule poznasz całą prawdę na temat dropshippingu i jakie są najczęstsze błędy popełniane przez osoby, które dopiero zaczynają interesować się tym tematem.
Dropshipping czy warto się w to bawić?
Słowo klucz to „zabawa”, ponieważ wiele osób nie podchodzi do tego tematu jak należy, myśląc że się nie napracują, a pieniądze same wpadną na konto. Niestety tak to nie działa. Im więcej czasu poświęcisz dziennie, tym na lepsze efekty możesz liczyć.
Osobiście działam w dropshippingu od ponad 3 lat. Zaczynałem będąc jeszcze na etacie, ponieważ również bałem się ryzyka. Po 6 miesiącach mój dochód był na tyle wystarczający, że mogłem zrezygnować z etatu i w 100% poświęcić się rozwojowi firmy. Jeżeli ktoś zapyta mnie – dropshipping czy warto? Odpowiem to zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.
Najczęstszym zarzutem, że dropshipping się nie opłaca jest słaba marża i to, że hurtownie dropshipping również sprzedają na Allegro. Oczywiście trudno się z tym nie zgodzić, ale kto i kogo zmusza do współpracy z takimi hurtowniami?
Hurtownia dropshipping – jaką wybrać?
Często na grupach pierwsze pytanie jakie zadaje osoba interesująca się tematem dropshippingu, jest takie: jaką platformę do obsługi sprzedaży w modelu dropshipping polecacie?
Jest to pierwszy podstawowy błąd. Platforma do obsługi sprzedaży to rzecz drugorzędna, która powinna być dostosowana do Twoich indywidualnych potrzeb i branży, w której chcesz zacząć sprzedawać. W pierwszej kolejności musisz skupić się na znalezieniu odpowiedniej i sprawdzonej hurtowni dropshipping. To jest kluczowa decyzja, od której zależeć będzie to, w którym kierunku potoczy się Twój biznes.
Jakie hurtownie należy omijać?
Jeżeli widzisz, że hurtownia sprzedaje na Allegro lub innym marketplace, od razu sobie ją odpuść. Prawie na pewno ceny w panelu hurtowym nie będą na tyle atrakcyjne, żeby konkurować z taką hurtownią. Zainwestujesz swój czas i pieniądze a klient i tak zdecyduje się na ofertę hurtowni, która będzie miała najniższą cenę. To właśnie przez tego typu hurtownie, opinia o dropshippingu mocno kuleje.
Hurtownia dropshipping czy warto korzystać z publicznych list?
Publiczne listy nie są dobrym wyborem z uwagi na brak ich aktualizacji (ponad 30% hurtowni nie działa już w modelu dropshipping) oraz swobodny dostęp tysięcy innych sprzedawców, którzy w większości po przez brak doświadczenia, zaniżają ceny na rynku i sprzedają nawet ze stratą…
Czy to ma sens? Raczej NIE. Dlatego tak wiele złych opinii pojawia się w internecie na temat dropshippingu. Są to osoby, które właśnie popełniły jeden z podstawowych błędów w tym modelu sprzedażowym.
Sprawdzona i aktualna lista hurtowni dropshipping
Jak szukać hurtowni dropshipping? Już nie musisz. Od ponad roku budujemy zweryfikowaną i aktualną listę hurtowni dropshipping. Z każdą rozmawialiśmy telefonicznie i mailowo w celu zebrania szczegółowych informacji na temat warunków współpracy. Znajdziesz tam takie hurtownie dropshipping, których nie ma nigdzie na publicznych listach.
Odpowiedzi na 22 kluczowe pytania:
- Nazwa
- Branża
- Specyfikacja hurtowni
- Link
- Telefon
- Koszty
- Realizacja tego samego dnia
- Kurierzy
- Pobrania
- koszt dostawy
- Faktury
- Zgoda na zdjęcia i opisy
- Próg rabatowy
- Własny kurier
- Reklamacje
- Zwroty
- warunki płatności
- Integracja
- kody śledzenia
- System
- Wymagana działalność
Dzięki naszej liście szybko wytypujesz odpowiednie dla siebie hurtownie, oszczędzając przy tym swój cenny czas. Dzięki tej wiedzy nie popełnisz pierwszego podstawowego błędu i na pytanie dropshipping czy warto w niedalekiej przyszłości odpowiesz twierdząco.
Wyróżnij się i nie idź na łatwiznę!
Kolejnym podstawowym błędem jest powielanie od A do Z opisów, tytułów oraz zdjęć produktów na naszych aukcjach oraz sklepie internetowym. Jeżeli posiadasz integrację z hurtownią, np. po przez plik XML to masz dostęp do takich informacji o produkcie jak: nazwa, opis, zdjęcia, parametry, cena, stan magazynowy, itd.
O ile skopiowanie samego opisu produktu na konta marketplace nie jest czymś tragicznym w skutkach, to jeżeli taki opis skopiujesz i opublikujesz w swoim sklepie internetowym, nie masz szans na ruch organiczny z Google i pozycjonowanie swojego sklepu w wynikach wyszukiwarki. Google uzna Twoją stronę za SPAM, ponieważ znalazł już takie same treści na innych stronach, np. hurtowni, tym samym umieszczając Twój sklep na dole listy wyników wyszukiwania.
Pamiętaj! Nigdy nie kopiuj opisów produktów z innych stron. Zadbaj o jego unikalność a to zaprocentuje w przyszłości darmowymi wejściami organicznymi z wyników wyszukiwania Google.
O czym jeszcze należy pamiętać?
- dobry tytuł zawierający odpowiednie słowa kluczowe
- atrakcyjna miniatura, aby twoja oferta wyróżniła się na tle setek tych samych produktów, które sprzedają inni
- odpowiednio sformatuj tekst opisu, aby nie był to jeden zbity blok tekstowy. Pogrub najważniejsze cechy produktu
- zadbaj o wygląd i wiarygodność swojego sklepu internetowego
Przykładem sklepu internetowego opartego na dropshippingu jest manima.pl – integracja z 5 hurtowniami dropshipping. Każdy produkt to unikalne zdjęcie, tytuł oraz opis. Aktualnie 70% ruchu to wejścia organiczne (czyli darmowe) z wyników wyszukiwania Google. Wystarczy, że zadbasz o to od samego początku a efekty z czasem będą stale rosnąć bez inwestycji Twojego czasu i pieniędzy.