Temat dropshippingu zwraca uwagę coraz większej ilości osób. Zachęcamy, więc do zapoznania się z zagadnieniami: dropshipping co to oraz jak wyglądają jego początki w praktyce.
Dropshipping – co to jest?
W cyfrowym świecie, zakup internetowe stały się niezwykle modne, głównie ze względu na ich wygodę. Warto, więc dowiedzieć się nieco o popularnym modelu sprzedaży, jakim jest dropshipping. W poniższym artykule pochylimy się nad następującymi kwestiami: dropshipping co to, jak zacząć sprzedawać w tym modelu oraz gdzie szukać więcej informacji na jego temat.
Przechodząc do konkretów, dropshippingiem nazywany jest model sprzedażowy, w którym sprzedawca nawiązuje współpracę z hurtownią dropshipping, dzięki czemu zamówione produkty wysyłane są bezpośrednio z hurtowni do Twojego klienta. Z pewnością największą zaletą tego modelu, jest brak konieczności inwestowania w magazyn, czy też opakowania wysyłkowe.
Dochodem w tym przypadku jest różnica pomiędzy ceną sprzedanego towaru, a ceną towaru zakupionego w hurtowni dropshipping.
Dropshipping – jak zacząć?
Jeśli jesteś na etapie planowania rozpoczęcia działalności sprzedaży internetowej opartej o model dropshipping, zachęcamy do zapoznania się z treścią „dropshipping jak zacząć”. Kilka początkowych elementów jest niezwykle ważnych, dlatego warto je dobrze przemyśleć.
Po pierwsze kluczową decyzją na początku drogi w sprzedaży internetowej jest wybór odpowiedniej branży. Może być to m.in. branża odzieżowa, kosmetyczna, elektroniczna, spożywcza lub inna, najlepsza dla Ciebie. Model dropshipping, jest na tyle dobry, że daje możliwość przetestowania kilku branż, bez konieczności zakupu dużej ilości towaru. Możesz, więc wykorzystać metodę prób i błędów i znaleźć branżę, która będzie spełniała Twoje wymagania.
Drugim krokiem, dropshipping jak zacząć, jest wybór odpowiedniej hurtowni dropshipping. Musisz wiedzieć, że nie wszystkie hurtownie działają w tym modelu. Warto, więc przeprowadzić rozeznanie, przeglądając m.in. listy hurtowni dropshipping. Co jest ważne w takiej hurtowni?
- atrakcyjne ceny,
- możliwość zwrotów i reklamacji,
- brak sprzedaży hurtowni na Allegro,
- mała konkurencja (najlepiej sprawdzić ilość ofert danego produktu na marketplace),
- możliwość wysyłania zamówień na własnych etykietach,
- możliwość integracji.
Integracja i rozpoczęcie sprzedaży dropshipping
Dowiedziałeś się już podstawowych informacji na temat dropshippingu, co to, a także omówiliśmy już dwa kluczowe elementy w tym modelu sprzedaży, pora na wybór platformy e-commerce. Jest to miejsce, gdzie można zarządzać sprzedażą, czyli monitorować wpadające zamówienia, a także zwroty i reklamacje.
Następnie pora na zintegrowanie naszej platformy z hurtownią. Dzięki temu asortyment danej hurtowni możemy wgrać na platformę i oferować go swoim klientom. Dzięki odpowiedniemu systemowi nie musimy tego robić ręcznie, co z pewnością mogłoby zająć nawet kilkanaście, jak nie kilkadziesiąt godzin.
Nie pozostało już nic innego jak rozpoczęcie sprzedaży. Ustaw odpowiednią marżę i uważaj na konkurencję. Sprawdź co możesz zrobić, aby przyciągnąć do swoich ofert uwagę konsumentów.
Jednak przed rozpoczęciem biznesu, zachęcamy do głębszego zapoznania się z tym niezwykle obszernym tematem, jakim jest dropshipping. Sięgnięcie po poradnik dropshipping, zapoznanie się z opiniami osób, które prowadzą taką działalność z pewnością okaże się pomocne.